söndag 15 januari 2012

Rengörning av diskmaskin

Vi har haft problem med att diskmaskinen inte diskat rent ordentligt nu det senaste.
Flera gånger har vi tagit upp filtret och rengjort det, men ändå har vi fått diska på längsta programmet för att sakerna ska bli helt rena.
Nu har jag provat att köra igenom ett paket citronsyra här med, längsta programmet och tom maskin.
Jag fann även en avlagringsrand med smuts/fett längst ner mellan maskinen och luckan, så där torkade jag rent.
Har nu kört en maskin disk på normallångt program och tyckte det blev renare nu.

Har även en fundering.
Miljövänligare diskmedel för maskindisk, finns det?
Jag menar, till tvättmaskinen kan man använda tvättnötter, till huset räcker det gott med såpa, ättika, vinäger, bakpulver, citronsyra och vinsyra. Och till sig själv kan man lätt göra sina egna hopkok.
Men hur diskar jag då kemikaliefriare ?? Någon här ute som vet? Tacksam för tips!!

//K

1 kommentar:

  1. diskmaskin har jag ingen.
    och vill inte ha faktiskt.
    tycker det är meditativt utan. mer miljövänligt oxå TROR jag!
    kram och hejja på med denna blogg - här vill jag läsa om mkt olika saker :)
    kram från dalsland//

    SvaraRadera