torsdag 27 mars 2014

Bra uppladdning

Uppladdningen inför Snålmånad April går riktigt bra.
I helgen kommer jag vara djur-vakt.
Bland annat är det hönor som ska ha mat och vatten.
Och som bekant så värper hönor ägg.
Ett mycket bra livsmedel för oss människor (ja, här råder delade meningar, jag vet!)
Äggen får jag ta med mig hem.
Så nu får vi hoppas att de värper bra i helgen ;-)
Redan idag fick jag med mig ett 15-pack hem, som tack för hjälpen.
Nu är dessa äggen något mindre än köpe-eko-ägg.
Men tillsammans med äggen som kommer i helgen så blir det nog att matkostnaden för vecka ett i utmaningen minskar med ca 45:-
Gillas! :-)

1 kommentar:

  1. Toppen! Hönor är något som vi har funderat på men just nu klarar vi oss med våra två små människor. De får bli lite större innan vi skaffar några djur. Men det hade varit väldigt härligt att kunna plocka helt färska ägg från sina egna höns.

    SvaraRadera