tisdag 4 mars 2014

Matinköp - jämföra priser

Nu i början av året har jag jämfört priser mellan Coop Konsum och Willys.
Och till min förvåning hittat mycket ekologiska varor på Willys (jag har visst haft förutfattade meningar om Willys...), till lägre pris.
Då jag någon dag/vecka jobbar ett stenkast från Willys, så har jag passat på att handla de billigare varorna där.
Och på det spar jag nån hundring i veckan.
Känns bra i plånboken!

Hur gör ni?
Jämför ni mellan olika butiker och handlar där det är billigast?
Eller på närmsta butik?
Köper ni närodlat? Ekologiskt? Fairtrade?
Eller bara så billigt som möjligt?
Finns mycket att ta ställning till!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för att du tittade in och lämnade en kommentar. Så kul att någon hittat mig redan :) Min intention är att blogga i alla fall minst två gånger i veckan, gärna mer. Så jag hoppas snart få till ett nytt inlägg.

    Du jag ser i din "vill läsa boklista" att du vill läsa Modemanifestet. Jag har den. Har läst den så många gånger att jag är färdig med den. Ska jag skicka den till dig? Maila mig i så fall på saragorefalt@hotmail.com så löser vi det. / Sara

    SvaraRadera