måndag 14 april 2014

Andra snålveckan

Denna vecka ser siffrorna lite annorlunda ut, då både jag och dottern reste iväg över helgen, fast åt olika håll.
För dottern blev det inga kostnader alls, då hon blev bjuden på allt.

Min resa försökte jag finansiera genom att sälja saker, men jag nådde inte hela vägen, så 100:- fick jag ta från min lön (nöjen).
Förbrukade även bensin, för att ta mig till och från tåget, till en kostnad av 70:-

Men väl framme hos syster blev jag bjuden på all mat och dryck, fick några grönsaksfröer, en parfym och hårspännen.
Hon tyckte det var en bra "deal", då jag jobbade/planerade i deras trädgård - ett rent nöje för mig!

Här hemma åt vi för 292:- (fortfarande ett genomsnitt på ca 72:-/dag om man räknar de dagar vi åt hemma)
Och jag handlade mat för 340:- och där ingår 32:- för choklad som dottern hade med och bjöd klassen på då de hade disco.
Och ungefär hälften av inköpen är för vecka 3 och 4 i utmaningen.

Nu sprack även nollan i övrigt-posten, då jag köper majblommor varje år. I år blev det för 80:-
En pin till mig och en dekal till syster.

För övrigt har jag valt ny elleverantör, så om en månad kommer jag börja betala mindre för elen.

Ja, det var vecka två det.
Nu kör vi vidare med vecka tre och påsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar