onsdag 21 maj 2014

Skuldfrikontot

Jag har tidigare i bloggen nämnt mitt konto som jag kallar skuldfrikontot.
Det är ett konto där jag sätter av pengar varje månad för att på sikt göra mig skuldfri.
Mitt mål på det kontot i år var att komma upp till 100.000 kr.
Och det har jag i teorin gjort.
Nu i maj satte jag in de sista 5.000 för att nå det målet.
Men jag har även betalat av 35.000 på mina skulder, så i dagsläget finns "bara" 65.000 på kontot.

Livet och förutsättningarna har förändrats lite sedan jag började blogga om min skuldfri-resa och jag räknar lite på ny budget.
Ser att jag kan bli skuldfri i slutet av 2015, förutsatt att inkomster och utgifter ser ut ungefär som nu.
Återkommer snart i ämnet.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Starkt jobbat, 100 000 kr är inte fy skam direkt :) Härligt att du är så nära att bli skuldfri!

    SvaraRadera
    Svar
    1. omedvetenellermedvetenkonsumtion21 maj 2014 kl. 21:57

      Tack! :-)
      Nä, inte direkt fy skam!
      Känns väldigt skönt och med tanke på att jag då äger mitt (mikro)boende så kommer jag ha väldigt låg boendekostnad. Japp, ser fram emot det!

      Radera