måndag 1 september 2014

Dag ett

Ja, första september är till ända.
Och hur gick det?
Jo, kaminen är beställd (räkning på hela kalaset kommer tidigast i oktober)

Att säga upp mobilabonnemanget var inte bara-bara... 40 minuters telefonkö... Urk!
Får bli en annan gång!

Blev bjuden på middag ute på restaurang.
Pasta bolognese. Jag som inte äter pasta...
Men med flera sallader att välja på så blev det finfint.
Jättegott och trevligt!
Med en slät kopp te efter.

Jag fick några kassar med saker som någon annan rensat ut och som passade mig.
Några dynor till hundarna, en hundresebur, en hel hög dvd-filmer, plåtburkar, en ursnygg handväska (bara lite som behöver förbättras på den) och lite annat smått och gott.

Dottern fick 25:- att spendera på korv med bröd och dricka efter spelad fotbollsmatch.
De enda pengarna som lämnat plånboken idag.

Sparade även in på varmvatten idag (dock inte mitt eget, då jag inte har rinnande vatten...) när jag badade i sjön istället för att ta en dusch. :)
Gäller att dra ut på sommaren och njuta ordentligt!

Har även en elgräsklippare på prov.
Känner jag mig nöjd med den så kommer det bli byteshandel.

Och något sötsug har jag inte känt av. Härligt härligt!
Alltså, en fin snål/spardag till ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar