torsdag 4 september 2014

Dag fyra

Jag är lyckligt lottad och har en stor trädgård med många bärbuskar och fruktträd.
Så här års äter jag ofta mellanmål i trädgården.
Som idag då jag klippte gräs stannade jag till vid vinbärsbuskarna flera gånger och mumsade i mig de goda bären.
Ett par äpplen av olika sorter hann jag också med.

Gräsklippning ja.
Fortsatte idag med elgräsklipparen.
Känns bra.
Framförallt att slippa andas in bensinångorna.
Men batteriet håller inte för att klippa hela gräsmattan - hade jag i och för sig inte räknat med heller - så jag får dela upp det på kanske tre gånger.
När gräset växer som mest skulle det innebära att jag får klippa gräs varje dag...
Blir nog att ha båda gräsklipparna och känna sig fram.

Så har jag vänt höet.
Slog med lie på min äng för några dagar sedan och hade tänkt köra bort det slagna.
Men med så fint väder vi haft så är det snart ett fint hö att bärga.
Bara vädret håller sig fint någon dag efter vändningen med.
Det blir i så fall hö till min mors djur.

Smörgåskrasse såddes idag, men det var gamla frön (med betoning på gamla! ;) så vi får se hur mycket som gror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar