söndag 7 september 2014

Dag sju

Tillbaka till mitt te.
När jag och dottern dricker te tillsammans eller jag ska ta påtår, använder vi samma påse (fungerar fint med de flesta teer) - Dagens Spartips! :)

Emellan tedrickandet har jag idag fixat förbättringar i stugan med material som fanns i gömmorna (samlar på mig lite av vart i väntan på...)

Och i eftermiddags spenderades någon timme med far i svampskogen.
Så nu har jag en gryta förvällda kantareller på avsvalning och trattkantareller och en tegelsopp på torkning.

Röksvamp plockade vi också och de stekte jag och tillsatte i gårdagens soppa tillsammans med ananas.
Det blev dagens kvällsmat.
Snäppet godare än soppan igår.
Och eftersom jag drygade ut den idag så blev det rester igen.
Återstår att se vad som händer med den imorgon... ;)

Mataffären besöktes och jag satte sprätt på 78 riksdaler.
Ägg inhandlades tillsammans med juice och halstabletter.
Dottern har varit förkyld i helgen och jag behövde juice för att få i henne en "häxbrygd" så hon kurerar sig fort.
Tror hon kan gå till skolan imorgon och då kan halstabletter behövas, när man ska prata mycket och rösten inte är helt återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar