onsdag 24 september 2014

Dag tjugofyra

Hmmm... Dagarna på den här månaden går visst en efter en...
Och som snålmånad så går det fint.
Men SuperSparSeptember har en del kvar att önska!

Några direkta extrainkomster har det inte blivit än, men det har dykt upp både nya och gamla idéer att jobba vidare med och de får nog lov att löpa resten av året.
Tillverkar en hel del saker nu som jag mer troligt får sålt i november, december.

Det jag rensat ut hemma har jag knappt gjort försök att sälja, utan lämnat det mesta direkt till loppis.
Men det får jag igen genom tjänster och gentjänster, då det är en vän som driver loppiset.
Så det är kanske till och med en bättre affär för mig. Jag behöver inte lägga så mycket tid och energi på att bli av med sakerna, samtidigt som han nu och då hjälper mig med olika ting.
I veckan ska han t.ex. koppla in kökslampan åt mig.

Jag har ännu inte sett över alla mina utgifter och kollat om det är något mera jag kan/vill justera.
Mobilen är det jag vet att jag ska ta tag i och kan sänka kostnaden på.

Hade behövt sätta av tid att bara fixa med sånt här, så det blir gjort!
Men de dagar jag hittills planerat det har det kommit något ivägen, som en krånglande dator, jobb-utryckning mm. så bara delar av det planerade blivit gjort.
Men nästa gång kanske! :)

1 kommentar:

  1. Mobilabonnemangen vill jag också titta över, det är märkligt att det aldrig blir prioriterat :-) Kanske för att jag är tveksamt till om jag kan spara så mycket. Jag kommer strax att behöva köpa en ny telefon, och tänker att jag ser över abonnemanget i samband med det.

    SvaraRadera