söndag 28 september 2014

Dag tjugosju

Det är helg och jag har passat på att ta det ganska lugnt och njuta av att göra gratissaker.
Började dagen med sen frukost.
Vidare tittade vi på en av dotterns filmer, som hon skulle rensa ut då den hackade.
Jag rengjorde den innan vi satte in den i PS3 och den krånglade inte en enda gång, så dottern ställde nöjd upp den i hyllan igen.
Under tiden filmen gick passade jag på att virka små prydnader till jul, utav restgarn jag fått.

Sedan blev det hundpromenad i blåsten.
Lämnade hundarna hos dagmatte.
Cyklade vidare tillsammans med dottern till vårat boende för helgen.
Där det bjöds på middag och lite snabbumgänge innan vi stuvade in oss i bil och åkte iväg på gratisaktivitet under några timmar.

Tillbaka till soffan.
Jag sökte gratismönster på datorn (dagens spartips!) och satt sedan och broderade små julmotiv av restmaterial.
Japp, ni vet väl att julen snart är här? ;)

05:01 vaknade jag.
De andra sover.
Passar på att njuta av tystnaden och ensamheten.
Tänker börja dag tjugoåtta med att brodera vidare.
Så vilsamt!
Meditativt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar