torsdag 4 september 2014

Varför SuperSpara?

Ja, den frågan ställde Fri vid 42 i sin blogg. Han gav sin egen syn på saken och frågade om läsarnas åsikter.
Jag svarade där i en kommentar, men vill även publicera det här.

"Huvudanledningen för mig är att säkerställa mitt mål, att bli skuldfri december 2015 samtidigt som jag vill lägga pengar på att förbättra mitt boende och en del runt ikring.
För att kunna komma i mål med båda dessa ting så behöver jag ha full koll på och hålla nere alla andra utgifter.

Andra orsaker är:
Jag mår bra av att vara kreativ och för att kunna leva på lite pengar måste jag odla min kreativitet.

Jag vill leva mer av naturen och nu när jag är med i utmaningen tar jag äntligen tag i sånt jag oftast bara tänker annars - som att lära mig mer om svamp, plocka hem nya sorter och prova, odla solrosskott och smörgåskrasse , hitta nya frukt och bärrecept som passar in i mitt liv osv.

Jag vill också finna ut hur lite pengar jag behöver för att driva det liv jag vill ha, det ger en trygghet inför framtidens ovisshet."

Ett annat skäl är det där med SockerStopp.
Behövde hitta motivation för att dra ner på min sockerkonsumtion.
Och ska man snåla en månad finns det inte utrymme i budgeten för att handla choklad, godis och annat strunt.
Så denna månad blir det flera flugor på smällen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar