onsdag 1 oktober 2014

Oktoberutmaningen

Förutsättningarna för denna månaden är både bra och dåliga...
Bra är bland annat att jag är väldigt taggad!
Sämre är att jag är uppbokad tre helger.
Två är jag bortrest, varav en långhelg och en ännu längre helg (?!) har jag besök.
Det gäller alltså att vara fokuserad och effektiv på eftermiddagar och kvällar.

Tog ett ryck ikväll och har lagt några högar på köksbordet, saker som redan har ny adress.
En sak som dottern ska lämna tillbaka.
Några grejer som troligen överlämnas över en hemma-fika.
Och så de utrensade hårsnoddar/spännen/diadem som vi tjuvstartade med att rensa ut häromdagen och som ska postas till dotterns lillasyster. (jag skulle hjälpa en dam att slänga återvinningsskräp idag och fann där ett vadderat kuvert som jag fiskade upp och kommer återanvända till att skicka sakerna i - synd att det inte är snålmånad, då kanske jag skulle vinna klassen innovativ...?! Kanske inte så nyskapande, men kanske inte heller helt vanligt tillvägagångssätt?? Damen jag hjälpte gillar sånt här, hon lämnar exempelvis använt silkespapper till mig då hon vet att jag använder det till en del hemtillverkat som jag säljer -.trevligt att träffa likasinnade!!)

När jag plockar runt här ser jag att få ordning på torpet handlar mycket om att ordna så var sak har sin plats.
Har liksom aldrig blivit helt klar med förvaringen här i stugan.
Det är något som har fått/behövt ta tid. Man bor in sig och kommer underfund med hur man använder saker och platsen osv.

Fann ut för säkert en månad sedan att jag skulle förvara hundsakerna i en korg under byrån i sovrummet.
Men sen kom jag aldrig till skott att rensa i korgen de redan låg i och som stod i farstun (behöver byta plats för kaminens installation)
Fast "plötsligt händer det!"
Ikväll flyttades hundsakerna över.
Skräp som fanns i gamla korgen slängdes genast, en sax hamnade i disken för att sedan förvaras bland saxarna och en del lämnades kvar i väntan på att få ny plats här i stugan.
Och OJ vad många arbetshandskar jag plötsligt har!
Inte så dumt att rensa lite :)

1 kommentar:

  1. Du får gärna rensa och dona när jag är hos dig, jag är rätt duktig på att roa mig själv så.. ;)
    Funderar på att köpa dvd filmerna i ditt bloppis och sälja vidare hos mig sen..då får du rensa ut ännu lite mer.. ;)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera