torsdag 30 oktober 2014

Ooo - avstämning

Ja, då lider OtroligtOrdningsamOktober mot sitt slut.
Endast en dag återstår och den är så fulltecknad med annat så någon utrensning kommer inte vara aktuell.

Så, hur har det gått då?
Jo tack, riktigt bra!
Jag har varit flitig i rensandet de dagar jag haft tid och även låtit er ta del av det här i bloggen - har tänkt att det kanske inspirerat någon av er andra?
Själv är jag nämligen sån, att jag inspireras av andras framfart, så,Tack! till er som delat med er av era rensningsresultat!

De senaste dagarna har jag sammanlagt rensat ut femton saker och totalen för månaden är då uppe i 375.
Trehundrasjuttiofem saker som får leva vidare på ett eller annat sätt.
Sedan har en del saker även gått iväg som sopor och de har jag inte räknat.
375/31 är ungefär 12.
Så, i genomsnitt har jag rensat ut tolv saker om dagen.

Och vet ni?
Det märks skillnad!!
Bland annat kommer sotarn inte behöva leta sig fram till murstocken då han ska undersöka den. Inte illa!
Och det går lättare att städa! Inte heller det illa!

Men, vet ni en annan sak?
Jag har mycket kvar att gå igenom.
Upptäckte bland annat häromdagen att det vore bra att ta ett ryck på vinden. Undrar vem som ställt upp så mycket där...?!

Precis som sparsamheten fick följa med från september in i oktober så kommer utrensningen fortsätta under november månad.

1 kommentar:

  1. Väl kämpat! Men sedan får vi väl ha lite ledigt? I december... ;)

    SvaraRadera