torsdag 4 december 2014

Budget, vasken o värmeljus

Budget (frivid42)

Budget har jag en.
Men ibland ser jag över den för att se om min syn på utgifterna förändrats.
Är det kanske något jag kan dra ner mer på?
Och vid årsskiftet brukar det vara dags att se över siffrorna, inte ovanligt att någon försäkring eller så blivit dyrare, så summan som förs över till räknings-kontot får justeras.

Vasken (rensaut.nu)

Jag har ingen vask och alltså inget skåp under att städa.
Istället tömde jag toan idag (bara aska att tömma ut i rabatten).
Gissar på att det inte kommer komma upp som uppgift i denna kalender ;)

Värmeljus (Olssons universum)

Värmeljus använder jag inte så ofta, då det är billigare för mig att bränna mina egengjutna ljus. Miljövänligare också!
Men de värmeljus jag har är inte den mest miljövänliga sorten, men billiga då jag fick dem gratis...
Nästa gång förrådet ska fyllas på så får det nog bli de där från Clas Olsson som flera bloggare förespråkat.
(finns liknande hos Slöjd-Detaljer, och säkert flera andra...)

Idag svepte dottern ner till affären och handlade ätbart för 105:-
(1571 kvar att spendera på mat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar