torsdag 25 december 2014

Dagens

Idag har jag tillagat köttfärspaj.
Glutenfri botten gjordes av mandelmjöl, sesamfrön, husk (malda psylliumfrön), salt, ägg och kokosolja (se paleoskafferiet.se för måttangivelser)

Till fyllning stekte jag halva-priset-ekologisk-köttfärs som jag fått av familjemedlem och toppade med riven ost som jag fått, då det blev mycket rester på ett julbord jag var på.
Gjorde en äggstanning på kokosmjölk och ägg.

Blev en ganska billig paj som räcker i flera dagar, eller så bjuder jag på den så den tar slut fortare.
Idag åt jag körsbärstomater till, då det blev över sedan jag bjöd på avskedsfest häromdagen.

I eftermiddag är jag bortbjuden på kallskuret med tillbehör.
Så mer mat behöver jag inte ordna med själv idag.

Hoppas ni har en lugn och fin julhelg!

1 kommentar:

  1. Fiskpudding på salt långa och syndade med glass efteråt. Datorkurs med modern som fick en ny i julklapp. Nu slöar jag så mycket jag orkar...

    SvaraRadera