lördag 6 december 2014

Tid, hallen o proffsstäda

Låt det ta tid (frivid42)

Min första tanke när jag läste överskriften är hur otålig jag är.
Jag vill ju bli skuldfri NU.
Och just för att jag vill det så är det mycket annat som fått stå tillbaka och ta betydligt längre tid, som renovering och trädgården (två av ämnena skribenten tog upp).
Så ur en annan synvinkel är jag inte så otålig, eller så är det otåligheten som fått kliva åt sidan...
Men det vore nog bra för mig att träna på att låta saker ta tid! :)

En frågeställning i Frivid42's inlägg var när jag tycker det är värt att kortsiktigt köpa mig tid.
Och mitt svar är när det saknas allt för mycket kunskap hos mig för att genomföra ett visst projekt inom rimlig tid.
Ibland måste man inse sina begränsningar. Jag kan inte lära mig allt om allt och sedan genomföra alla projekt själv, då skulle det ta "hundra år" att installera en kamin till exempel. Nu tog det istället bara tre år, då jag tagit hjälp, uppdelat på omgångar. (är i och för sig inte färdigt än, så vi får väl se...!!)

Hallen (rensaut.nu)

Hallen här i stugan är kvadratmetern i hörnet av köket där dörrarna går in till toaletten och sovrummet, inte jättemycket att städa här. Fast jag har i och för sig någon idé på förbättring här. Kanske dags att ta tag i det...?!
Men på beskrivningen hos Eva Maria låter det mer som min farstu...
Och DEN behöver sig verkligen en genomgång. Det får bli en annan dag! (har knappt en halvtimme kvar av detta dygnet nu och den tänker jag inte nyttja till att städa!)

Städa som ett proffs (Olssons universum)

Städa ja... Som ett proffs.
Det gör jag :)
Mitt arbete går mest ut på att städa hemma hos folk.
Och att vara social - prata om allt å ingenting. Dela med mig av små anekdoter ur mitt liv. Lyssna till livets sorger och glädjeämnen.
Ett mycket trevligt jobb!
Men åter till städningen, att ha rätt teknik, medel och redskap är verkligen a och o!
Ibland tycker kunderna att jag gjort mirakel och då kanske det knappt tagit någon tid alls... Affärshemligheter... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar