fredag 16 januari 2015

Fredagsmys

Ikväll var vi iväg och åt tacos hos en familj där det är den stående fredagsrätten.
Gott och trevligt.
Men allvarligt, är det verkligen så gott att det ska ätas en gång i veckan?
Inte om du frågar mig.
Eller, skulle jag servera den rätten en gång i veckan så hade jag varierat mer.
Men, alla är vi olika!

Sen gick vi hem och dottern tog ett fotbad och läste medans jag plockade lite i köket.
Jag har äntligen "storhandlat" (blev en full papperskasse)
Det hann alltså bli två veckors "snålmånad" nu i januari med.
Ja, vem vet, det fortsätter kanske månaden ut?!

Sen klippte och målade jag dotterns tånaglar.
Sniffade nagellacksångor såhär en fredagskväll...!
Därefter var det dags att vårda mina egna fötter.
Det blev fotbad och filande.

Fotbadsvattnet fick sedan blommorna.
Veckans snåltips, eller heter det spartips? ;)

Hoppas ni haft en fin fredagskväll!

3 kommentarer:

  1. Om du frågar mina barn så skulle de svara att tacos är så gott att man kan äta det en gång i veckan. Nu äter vi det inte riktigt en gång i veckan men det är en återkommande maträtt hos oss. Den går att variera, vilket vi också försöker att göra, Idag åt vi pulled pork med grönsaker i tortillabröd. Det kändes också lite taco-style.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle säga japp på det. Tacos kan jag äta en gång i veckan men det säger jag nu. Det kanske inte skulle vara lika gott om jag åt det en gång i veckan, jag kanske skulle bli less. Men det finns ju så många olika varianter av denna mat. :)

    Mysigt med fotbad, det är så skönt. Jag brukar låna mormors som gör bubblor (eller vad säger man). Nåja, det är skönt i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Vi åt tacos helgen som var, det var säkert ett halvår sedan sist och vi frågade oss varför vi inte äter denna goda rätt oftare?! :) Är man som vi, än så länge bara två i hushållet, blir det dessutom alltid rester så vi kan äta det en gång till som lunch dagen därpå. Väldigt behändigt.

    Det går ju att variera på många sätt också, vegetarisk quornfärs/bitar/kyckling/köttfärs, mjuka bröd eller diverse olika typer av hårda skal, med guacamole/gräddfil/tacosås/hemgjord salsa eller bara det ena, för att inte tala om grönsakerna där variationen känns oändlig.

    En favorit hos oss är stekt strimlad kyckling (svensk) som stekts och kryddats tillsammans med ekologiska paprikastrimlor. Serveras med mjuka bröd, sallad och guacamole.

    En otippad kombo ska annars vara att äta taco med skivad banan. Alla som äter det säger att det är det bästa, och vi som ännu inte vågat testa är evigt skeptiska. :)

    SvaraRadera