lördag 10 januari 2015

Nöje...?!

Vet ni vad jag roar mig med om kvällarna nuförtiden?
Jo, jag tänder och släcker min kökslampa!
Förklaring tack, tänker ni väl nu?!

Jag börjar med att minnas tillbaka;
de första åren hade jag ingen permanent el i köket, utan ledde strömmen dit i en förlängningskabel från sovrummet.
Då fick vi tänka på att inte köra för mycket samtidigt för då gick proppen...

Så för ett år sedan drogs elen i köket och en tredje fas började brukas i proppskåpet.
Nu kunde vi både värma upp stugan och laga mat samtidigt!
Men jag hade inte funnit rätt kökslampa och hade fundering på ett par olika varianter.
Beroende av vilken variant det blev skulle elen dras på olika ställen, så detta fick vi avvakta med.

Under våren dök en fin lampa upp på loppis. Krok skruvades upp och lampan hängdes upp för att känna efter om det var rätt lampa för mitt kök.
Kom snart fram till att det var rätt, så den fick hänga kvar, som prydnad i dagsljus.

Först häromdagen fick jag hjälp att dra fram el till den.
Och nu är jag sådär barnsligt förtjust över att släcka och tända min taklampa, med en knapp på väggen!

Vad roar ni er med om kvällarna?

2 kommentarer:

  1. Jag roar mig med att läsa på din blogg;)

    SvaraRadera
  2. Kul inlägg ett tydligt tecken på hur härligt det kan vara med det som för det mesta verkar självklart om man får vara utan ett tag:-)

    SvaraRadera