tisdag 17 februari 2015

TisdagsTankar

Jag har fått en del frågor om mitt boende.
Foton är jag, åtminstone inte i dagsläget, redo att lägga upp här.
Känns för privat på en "anonym" blogg.
Ja, känner man mig och hittar hit så är detta inte så anonymt,
då jag inte lever ett s.k. svenssonliv så är det ganska lätt att känna igen mig och hur jag lever.
Men det gör inget. Vill bara inte bli "känd" i dagsläget.
Utan, "den dagen, den sorgen" ;)

Men jag har tänkt att jag skulle kunna rita upp vår planlösning och kanske berätta lite om den.
Fast jag har inte satt mig med papper och penna än.
Har inte orkat.
Nä, här spenderar vi dagarna i varsin säng,
hostande och fräsande.
Läsande (ah! det rimmar ju!)
Vi läser samma bokserie.
Trollrunor av Margit Sandemo

Min dotter slukar böcker och det är roligt att veta vad hon läser och kunna dela det med henne,
att prata om vad vi läser.
Vid årsskiftet plöjde vi "De svarta riddarna"
Och vill man fortsätta läsa samma författare, så har ju Margit varit väldigt produktiv,
så det finns att läsa.

Lite mysigt har vi haft det trots förkylningen.
Elda, flamsa, tramsa.
Dricka goda drinkar.
Äta glass (för det blir man frisk av...!!)
Vila och läsa.

Även om det känns lite frestande att stanna i sängen och läsa några dagar till så ska jag nog till jobbet imorgon. 
Hoppas att jag är tillräckligt pigg då.
Det behöver ju in stålar om man ska bli skuldfri.
Jag betalar av en hyfsad summa på lånen varje månad nu.
Resten av året, ungefär.
Sen är det klart!
Känns bra att tänka på!

1 kommentar:

  1. Synd, jag hade gärna sett en massa bilder på boendet (och förhoppningsvis smarta compact living-lösningar!) men jag förstår dig när det gäller anonymiteten. Är ju likadan själv :)

    Krya på er!

    SvaraRadera