torsdag 16 april 2015

Hur det går...

...med min säng, kanske ni undrar?!
Den som jag inte skulle få sova i förrän jag sorterat allt som jag belamrat den med.

Jag har plockat ordning på en del saker.
Sen kom jag på den alldeles underbara idén att tömma farstun så jag kunde börja måla och fixa där.
Och vart lägger man då alla ytterkläder och diverse andra ting?!
Jo, i sängen förstås!!

Alltså, jag är jättenöjd med framgångarna i farstun!
Jag har både grundmålat och skruvat en del.
Men, läget i sängen hurrar jag väl inte direkt över...

Får bli en natt på kökssoffan nu.
(en soffa, som står i köket, blir väl en kökssoffa?! ;)
En soffa som är för kort.
Eller om jag är för lång?!
Men jag ställer en stol bredvid, som fötterna får vila på,
så sover jag förhoppningsvis gott i natt!

Och nätterna fram till nu då?
En natt campade dottern på köksgolvet.
Hon tyckte det var spännande och var mycket nöjd.
Men det räckte med en natt :)

Sen sov jag där på golvet en natt.
Sov och sov... Vaknade när jag skulle vända mig, precis som dottern sagt.
Eller, jag tror vi vaknade av att det var så obekvämt och blev tvungna att vända oss till en ny, för stunden, skönare ställning.
Den natten avslutade jag på kökssoffan (utan stol som förlängning...)

Den gångna natten spenderades på annan adress.
Men nu är vi alltså tillbaka hemma och dottern sover gott i sin säng.
Och jag kryper snart ihop i soffan!
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Nu blir man allt mer sugen på ett bildreportage... ;) Hoppas du sussade gott!

    SvaraRadera