fredag 11 mars 2016

Fredagsnöje

Vad spenderar ni er tid och/eller pengar på såhär en fredagseftermiddag-kväll?
Köper ni hem någon extra god ost eller en flaska vin?
Makar ni er tillrätta i soffan för att se en film?

Själv svängde jag idag inom byggvaruhandeln på väg hem från jobbet och impulsshoppade...
Alltså, jag har länge tänkt bygga ett sovloft här i stugan.
Och funderat, bestämt mig, ändrat mig angående utförandet osv
Men längre än så har det inte kommit.

Förrän idag!
Flera faktorer spelar in.
Det ena är rutinerna jag skrev om i förra inlägget. Jag är nu piggare efter alla promenader, yoga och tidiga kvällar!
Och så hittade jag idag ett sååå inspirerande instagramkonto - @edithemiliap
Kunde inte komma till bygghandeln fort nog.

Men dit kom jag!
- Hej! Vad vill du ha idag då?
- Hej! Det vet jag inte än, jag är här och impulsshoppar.
- Ja, då får du väl gå runt och kika då.

Alltså, detta är en liiten, lokal bygghandlare och det kommer troligen inte många dit och impulsshoppar...
... men de tycker säkert redan innan att jag är lite knäpp ;)

När jag sett mig om en stund, pratat med en som jobbar där och nästan bestämt mig, så fick jag prata med en annan som jobbar där och så fick han mig att tänka om.
Så kom jag hem med reglar, skruv och en enkel ritning.

Och en bits. Känns lite som om de tar för givet att en inte har sånt hemma (beror det på att jag är kvinna? jag vet inte)
Att de påminner/frågar så en inte missar att köpa det tycker jag är bra.
Men att bara plocka fram och ge en... nja...
Jag protesterade inte utan köpte den med. De går ju faktiskt sönder eller försvinner ibland, så de vanligaste är inte så dumt att ha 2-3 st av.

Så nu ska här då byggas!
Och ätas rester, för jag har inte spenderat en krona på någon extra fin helgmat.
En restpudding står i ugnen nu och sedan funderar jag på att göra egna rotfruktchips.

Dottern är inte hemma i helgen.
Ska bli kul att överraska henne med ett loft på söndag! :)
Och kanske egengjorda chips då!

4 kommentarer:

  1. Chips låter gott!

    När jag kom till färgaffären för att hämta golvslipmaskinen jag bokat frågade expediten om jag verkligen skulle göra det själv. Slipa parketten, alltså.

    Den var tung och han fick hjälpa mig lasta in den i bagaget. "Men hur gör du när du ska lasta av?" undrade han.

    Sedan ringde han på förmiddagen hem till mig och frågade hur det gick...

    Att det finns kvinnor som kan, det fattar de inte, de medelålders männen. :)

    Och jag har MASSOR av bits. En fin julklapp från X-mannen, på den tiden det begav sig.

    Spännande med sovloft! Hoppas det går som smort och inget strul tillstöter.

    SvaraRadera
  2. Kul med byggprojekt:) Vi går också i byggtankar här hemma!

    Vår fredagskväll spenderades framför den tänkvärda dokumentären Sockerfilmen. Tänkeväckande minst sagt.

    Trevlig helg

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  3. Åh så spännande,kul att se vad dottern säger:)
    Här hemma blir det nog inget byggande men det har rensats lite och blivit lite allmän städning av hemmet iallafall.

    SvaraRadera
  4. Åh va spännande! Då får jag något ännu mer nytt att se när jag kommer ner!! Längtar!! =)
    Hoppas att du har en fin söndag! <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera