tisdag 12 april 2016

Dag nummero fyra!

Idag reducerades de 67 kronorna snabbt till 37.
Och det för att dottern lyckades övertala mig till att köpa glass!
Ja, alltså, glass!

Nåja. Ingen fara på taket!
Vi har mat hemma så vi klarar resterande dagar.
Men nu går det inte att vara så kräsen.
Inte välja å vraka.
Inte köpa till det som fattas till en viss maträtt.
Jag tycker det är nyttigt att hon får vara med och ta en del såna beslut!
Blir mer förståelse för val av maträtter/ingredienser och mindre gnäll då, samt att hon förstår in- och utflödet av pengar bättre och att det kosta att alltid ha alla varor hemma!

Jag har berättat varför vi lever på så lite pengar nu.
Viktigt för henne att känna sig trygg i vår ekonomi, speciellt i tider när både en och två i krokarna får lämna sina hus pga personlig konkurs.

Och hon är helt med på att vi lever så här, hon vill inte heller att vi nallar av rese-kontot, även om jag satte in lite "för mycket" denna gången...
Överfört är överfört när det gäller lönekonto till sparkonto!
Åt andra hållet tar det emot!
Och det är bra!
Bra att vi är överens i frågan med!

Annars har det ätits rester idag.
Och frukt (fick en på jobbet idag) och nötter.
Mellan jobb och aktiviteter har jag idag arbetat med ett delmoment till en utbildning jag tänkt söka.
Väldigt givande!
Så, om jag inte kommer in så har jag i alla fall haft roligt längs vägen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar