söndag 7 augusti 2016

0-120

Noll till hundratjugo, i en handskakning.
Ja, från att nästan vara ledig i två månader, så ökade jobbandet till sju dagar första veckan.
Och på kvällarna har det träffats familj och vänner, paddlats, fikats och grillats.
Bara för att jag börjat jobba går det ju inte att sluta leva.

I torsdags var jag ledig från nya jobbet för att sköta mitt extraknäck.
Den enda dagen jag på förhand visste hur dags jag skulle sluta, vilket var redan klockan två.

Just denna dag hade jag bil till jobbet och en vän, boende 20 mil iväg, hörde så passande av sig och ville träffas, då hon och pojkvännen var ute på en liten tält-trip åt detta hållet.

Vi sågs på ett urmysigt kreativt ställe som bland annat har kafé.
Där pratade vi bort några timmar.
Det kostade mig 70 riksdaler och många skratt.

Kvällen därpå hängde vi igen.
Nu på en strand där vi drack vin och grillade marsmallows medan mörkret la sig.
Det kostade mig inte en krona, men jag bidrog med en chipspåse uthämtad på coop-poäng.
Det var en av de härligaste kvällarna denna sommar.
Riktig sommarkänsla, trots att hösten inte smyger med att den vill tränga sig på.

En annan minnesvärd kväll var när jag i måndags paddlade en väns nyköpta, begagnade, kajak.
En kajak jag inte var van vid och som kändes lite vinglig, i en sjö jag inte är van vid och stundvis i högre vågor än jag någon gång paddlat i.
Det var en utmaning som hette duga!

Jag skulle paddla från A till B och visste inte hur långt det var.
Det blåste så det gick vita gäss på en del ställen och just då hade jag vågorna i sidan av kajaken.
Kan säga att jag stundvis undrade vad jag höll på med.
Hann också tänka att jag kanske blir skyldig en kajak...
Men 90 minuter senare var jag framme.
Mycket nöjd.
Ganska mör.
Blöt på hela högersidan av en våg jag trodde skulle lyckas välta mig.
Men icke! Jag klarade mig.
Och så även kajaken, med endast någon liten skråma.

Jaha, när jag påbörjade inlägget så hade jag tänkt berätta om jobbet, men handen lydde inte tanken, så nu fick ni istället några glimtar av min fritid.
Kanske dyker några rader om utmaningen med mitt jobb upp en annan dag.

Nu ska jag i alla fall vara ledig i två dagar.
Imorgon blir det nog en del fix här hemma och på tisdag ska jag köra syster å svåger till flyget och hämta min dotter och vi ska alla äta ihop - syster, svåger, jag, dotter, hennes far och kanske systern och bonusmorsan.
Ja, har man inte att göra så skaffar man sig! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar