lördag 24 september 2016

Något som inte stämmer

Bjuden på mat i em och jag erbjöd mig att stå för efterrätten.
Behövde köpa till ett par saker.
Kommer in i affären och de har halva priset på allt fryst samt på en del torrvaror med kort datum.
Det var ganska utplockat men jag passade på att bunkra lite.

Så kollade jag kvittot när jag kom hem.
Det jag gick in för att köpa köptes till ordinarie pris.
Jag betalade 117 kronor.
Och det står på kvittot att jag har fått 114.- i halva-priset-rabatt.
Någonstans har det smugit sig in nåt fel, men jag har inte räknat ut vart.

För övrigt blir det en bra superspar-månad då jag fått ut bra lön från anställningen,  tjänat bra på företaget och dessutom sålt prylar för 10.000
Får snart ta reda på vart jag vill förvara alla dessa pengar!

Livet flyter på och jag njuter mest hela tiden, mestadels av sånt som är så gott som gratis.
Cykelturerna till och från jobben (1 och 3 mil t.o.r), jobb i vackra miljöer (brukar bla stretcha 15 min vid vattnet före jobbet), kajakturer med klubben, hemmafika med vänner, middag med bröderna och/eller dottern osv.

Har fått ett par klädpåsar från en vän och några plagg föll mig i smaken och passade.
Toppen ju!
Speciellt nu när jag går ner i vikt och behov att uppdatera garderoben uppstår.

Som ni hör, inte mycket att klaga på.
Förutom att jag inte riktigt får tummen ur att avsluta påbörjade projekt hemmavid.
Men häromsistens gnällde jag på mig själv och det verkade hjälpa.
Redan dagen efter tog jag tag och gjorde lite småfix. :)

4 kommentarer:

  1. Vilken harmoni du delar med oss läsare :)

    SvaraRadera
  2. Din blogg är så inspirerande att läsa. Tack!
    //Ingela

    SvaraRadera
  3. Låter som att du har ett bra flyt nu gumman <3 jobbar på att få tummen ur jag också...och börja svara på dina brev ;)
    Sköt om dig <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Motion är ett underskattat lyckopiller! Vad roligt att du hade nytta av mitt inlägg om hjärngympa. Blir glad.

    Jag dräller omkring i livet som "student". Gläder mig åt att jag nu får åka buss på ungdomskort eftersom jag har studentrabatt. Små nöjen förgyller livet, eller hur?

    Sköt om dig!

    SvaraRadera