måndag 5 september 2016

Så passande!

Nu har jag i några dagar hjälpt ena brorsan att flytta och en annan att greja i trädgården.
I och med det har jag blivit bjuden på mat så gott som varje dag.

Och de dagar jag jobbar får jag frukost på jobbet.
Kanske får anmäla intresse till ytterligare några pass i september... ;)

Och med så fullt upp om dagarna så hinner jag inte sätta sprätt på så mycket kosing.
Så, såhär långt ser snålmånaden ganska bra ut, trots några inköp till djuren.

Men än är det mycket månad kvar och allt kan hända!
Gäller att fortsätta fokusera! :)

2 kommentarer:

  1. Härligt med fler som kör snålmånad :)

    SvaraRadera
  2. Perfekt med alla fria måltider!
    Kommer att tänka på ett par vänner till oss, som äter middag hemma hos hennes föräldrar ungefär 2-3 gånger i veckan (de bor på gångavstånd och hela den familjen älskar familjemiddagar) och inte sällan får med matlådor också för att det blir så mycket mat över. Kompisparet är inga "sparare" utan lever vanliga liv (dvs är slösare :)) och varje gång vi pratas vid och jag får höra om alla dessa vällagade gratismiddagar så går kalkylatorn igång i mitt bakhuvud, haha

    SvaraRadera