onsdag 12 oktober 2016

Våga fråga!

Jag lyckas visst inte få färdigt något blogginlägg...
Det senaste jag påbörjade heter 'Det kör ihop sig' - och det verkar stämma ganska bra i mitt liv nu.
Dessförinnan höll jag på att skriva ett på telefonen. Så ringde det och sedan var inlägget borta.
Ser även att jag tidigare påbörjat ett som heter 'Jobba för att det är roligt'
Och ja, det är jobbet som upptar en hel del av min tid.
Cyklar oftast till och från, och det tar förstås en stund - men vad jag njuter av det! Känner hur kroppen bara blir starkare och starkare.
Har även kommit igång med löpningen igen, efter ett långt stuka-två-tår-uppehåll.
Så har jag ju djuren. Och så engagerar jag mig aktivt i en förening nu.
Dessutom är jag med i en utställning och inför den var det en del att fixa.
(när jag tackade ja till deltagandet i den så visste jag inte att jag skulle jobba i höst)

Men till helgen ska jag vara ledig och rentav ha semester.
Bo på hotell med dottern (ev. hennes kusin) och våra hundar.
Gå på femårskalas. Umgås med delar av familjen.
Gå på spa. Koppla av.

Så idag bokade jag hotell.
Eftersom vi ska ha med hundarna så kunde jag inte boka över nätet, utan fick ringa direkt till hotellet.
Två nätter för 1990,-
Så en enkel fråga "Vad kommer det sig att det är så mycket billigare att boka via andra sidor på nätet istället för hos er?" (ca 40% billigare - två olika bokningssidor)
"Ett ögonblick ska jag kolla...
...det är en internetkampanj, men jag kan ge den över telefon med."
(det var inte hela sanningen, för samma skillnad i pris var det mellan att boka på deras hemsida jämfört med de två andra bokningssidorna, så internetkampanjen gällde visst inte deras egna internetsida ... - men det påpekade jag inte)
I alla fall, i denna enkla fråga så sparade jag 40%  Nöjd och Glad!
1274,- för två personer, två hundar, två nätter inkl. frukost och spa - det klagar jag inte på!

Dagens spartips - våga fråga! På ett trevligt sätt! Finns mycket att vinna!

1 kommentar:

  1. Helt rätt! Jag gjorde något liknande med min hemförsäkring som plötsligt gick upp 16,5 % från ett år till nästa. Mejlade och frågade artigt om de kunde göra något på priset innan jag ringer runt och kollar konkurrenterna. Och jodå, kom nästan tillbaka till förra årets pris, subventionerat av alla de kunder som inte vågar/orkar fråga.

    SvaraRadera