fredag 25 november 2016

Deo

Den bästa deon jag haft är en som min syster gjorde.
Syster som flyttade utomlands.
Men före hon flyttade så dumpade hon en påse med diverse oljor, bivax, choklad mm hos mig.
(ok, där fick jag viss kompensation för alla utgifter hon åsamkat mig med sin utlandsflytt :)
Ingredienser som blivit över när hon tillverkat deo, läppbalsam och lotion.

Min "hemmadeo" har varit slut ett tag och under tiden har jag lånat dotterns hälsokost-köpta.
Men den är inte på långa vägar lika bra.

Så imorse tog jag äntligen tag i att röra ihop egen.
Hade i sheasmör (två olika sorter), kokosolja, bikarbonat, majsstärkelse och teetrea-olja (syster hade i en annan eterisk olja i förra omgången).

Efter en entimmes promenad till jobbet och sedan åtta timmar där med mycket spring i trappor mm i varm miljö så var jag fortfarande fräsch vid hemkomst.

En enorm skillnad mot andra deos jag provat alltså!
Och jag har provat en hel del!
Många som köpes på vanlig matbutik får jag eksem av.
Men nog om deo nu!

Nästa gång får vi prova oss på att göra läppbalsam i stick/hylsa.
Den min syster gjort är dotterns favorit, så hon längtar efter påfyllnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar