onsdag 23 november 2016

Hoppade av glädje

Ja, det gjorde jag imorse när jag såg att det varken var fruset eller snö på backen.
I glädjerus drog jag på mig träningskläderna och gick ut i garaget och hämtade cykeln.
Ja, lyckan bestod i att jag skulle kunna cykla till jobbet!

Jag har verkligen gått och blivit beroende!
Cykleln har stått orörd sedan snön kom för tre veckor sedan.
Först pga snön, sedan för att jag mest jobbat på närmare håll (5 min promenad) dessa veckor.
Stundvis har abstinensen varit stor.
Tillslut satte jag igång med löpningen igen.
Men idag fick jag då äntligen cykla!

Lyckan höll i sig ända tills jag var på väg tillbaka.
Plötsligt hade jag ingen luft i framdäcket.
Bara att hoppa av, byta sida och leda cykeln.
Ställde av den hos en bekant och traskade vidare och var nöjd med att det i alla fall inte hände på morgonen!

Hinner inte fixa cykeln nu direkt då jag jobbar på dubbla jobb ett par dagar, så på fredag får jag ta dotterns cykel om hon och vädret tillåter.
Och kanske ska jag nu passa på att beställa de där dubbdäcken till min cykel, nu när jag ändå måste greja med den vore det ju fint att vinterutrusta den.

1 kommentar: