lördag 3 december 2016

Erfarenhet utlandsflytt

När jag häromsistens påtalade vad det kostar mig nu när en familjemedlem flyttat utomlands så lämnade Onevikinggirl en kommentar med hur det är när de som flyttat utomlands kommer hem och hälsar på:

Än dyrare blir det när vi kommer hem på besök för vi har ingenstans att bo och vill ha b&b service, gärna vid storhelger och ibland utan att vara mer sällskaplig (för ibland kommer vi för att träffa andra men behöver i alla fall någonstans att bo. Men ett paket utrikiska kakor är väl betalning nog. Det är ju så kul att vi kommer, väl? År ut och år in. Trots att ni tröttnat på där vi bor sedan länge! :) 

Tur att jag bor på endast tjugo kvadrat, så jag inte får härbärgera hela familjen en vecka eller två ;)
Nu närmar det sig med stormsteg, den utflyttade familjens första besök här sedan de flyttade iväg.
Men jag ska bara vara barnvakt i 1,5 dygn, så där drar inte kostnaderna iväg så förfärligt.

Blir till att köpa hem rosa yoghurt, chips, gröna ärtor och kanske en grötkorv.
Det tillsammans med någon barnfilm ur gömmorna så är vistelsen räddad!
Gäller bara att se till att han inte blir påmind om sovloftet, dit ville han gå upp sist med motiveringen "jag är en stor kille", det är nämligen inte barnsäkrat och hinner troligen heller inte bli det före detta besöket.

1 kommentar:

  1. Lycka till med det! 20 kvm, det är större än ag hade i Paris och ändå ville folk komma. "behöver ju bara en madrass pá golvet"

    SvaraRadera